0172 - 507228

Hypotheekadvies stappenplan (helder en duidelijk)

Hypotheekadvies stappenplan (helder en duidelijk)

Advies en bemiddeling in de volgende stappen gezet.

Stap 1: Het Oriëntatiegesprek (gratis).
De eerste kennismaking met onze hypotheekadviseur, hierbij wordt op basis van uw gegevens een korte inventarisatie gemaakt en verteld onze adviseur wat uw mogelijkheden zijn. Samen wordt er gekeken uw lasten en uw kosten. Vooraf dit gesprek ontvangt u van ons een afspraakbevestiging met daarbij de vraag of u een aantal documenten wilt mee nemen. Het is belangrijk deze documenten bij de hand te hebben.
Onze adviseur kan zowel overdag, 's avonds en in het weekend en eventueel ook bij u thuis. In zo'n eerste gesprek komt veel aan bod, Hypotheekvormen, uw wensen en doelstellingen, uw ervaring, lopende verzekeringen en misschien wel al lopende hypotheken etc.

Stap 2: Inventarisatie.
In het eerste gesprek heeft u van ons een klantprofiel ontvangen en is u gevraagd deze zo volledig mogelijk in te vullen, samen met de ontvangen documenten en eventueel aanvullende informatie zullen wij u gegevens inventariseren en samen met u doorlopen en bespreken. Uw wensen en doelstellingen zullen hierbij centraal staan. Samen met u gaan we dieper op de materie in, allerlei risico's zullen we samen bespreken zoals overlijden, werkloosheid, pensioen en arbeidsongeschiktheid.
Tevens gaan we in op allerlei zaken m.b.t. de lastenberekeningen, welke rentevastperiode, de aflossingvorm, aanvullende verzekeringen e.d.

Stap 3: Analyseren van de Risico's en het adviesrapport.

Uw persoonlijke wensen en de risico's op een rijtje, risicobereidheid, wensen en doelstellingen. Het advierapport zal samen met u worden besproken we geven u inzicht op de risico's, de voorwaarden en de premies. U ontvangt dan ook een financieel plan waarin deze risico zijn weergegeven, samen zullen we deze bespreken en vastleggen.

Stap 4: Hypotheekofferte / Voorwaarden.
Na stap 3 gaan wij voor u de offerte aanvragen, zodra deze binnen is ontvangt u per email een exemplaar met de daarbij behorende offerte, eventueel aangevuld met de aanvraagformulieren of 1 of meerdere verzekeringen. Daarna wordt u uitgenodigd om de offerte in een persoonlijk gesprek te bespreken. Als alles duidelijk is kan er worden overgegaan tot ondertekenen van de offerte. Wij sturen de offerte dan door naar de desbetreffende geldverstrekker.

Stap 5: Het bewaken van het traject.
Bij het kopen van een woning worden in een koopovereenkomst allerlei data's afgesproken, zoals het betalen van een waarborgsom, ontbindende voorwaarden voor bijvoorbeeld de financiering, passeerdatum etc. Onze adviseur zullen gaande weg deze data's in de gaten houden zodat op tijd uw dossier bij de geldverstrekker wordt beoordeeld en afgewikkeld. er is contact met de notaris, taxateur en verkopende makelaar hierover.

De route van uw hypotheekdossier:
- het controleren van de stukken (offerte en gevraagde documenten)
- het indienen van de stukken bij de geldverstrekker
- de taxateur inschakkelen, (indien nodig)
- aanvragen / verpanden van de levensverzekering (indien nodig)
- bankgarantie aanvragen, tekenen van de klant en verzenden.
- woonhuisverzekering aanvragen en eventueel de overige verzekeringen.
- na bevestiging van de geldverstrekker, de partijen informeren hierover.

Stap 6: De notaris en de oplevering van de Woning.
wij als adviseur hebben vaak ook de aankoop begeleiding op onze site vindt u deze dienstverlening. Op de dag van het tekenen bij de notaris voor de leveringsakte en de hypotheekakte, zullen we samen met u de woning nog vooraf inspecteren. Vooraf hebben we de akten gecontroleerd en is er contact geweest met de notaris over diverse zaken omtrent de levering en hypotheek. Zodra u de akten bij de notaris heeft getekend bent u de nieuwe trotse eigenaar.

Stap 7: Uw hypotheekdossier voor de toekomst.
Het is goed mogelijk dat uw situatie/wensen en/of doelstellingen ook in de toekomst verandert. Wij veranderen graag met u mee kunt bij ons altijd terrecht voor vragen of advies. indien u vragen heeft over de afgesloten producten helpen wij u vrijblijvend, heeft u nieuw advies nodig of moet er iets aangepast worden besproken we vooraf wat hiervan de kosten zullen zijn. Ook is het mogelijk om een nazorg en of servicecontract af te sluiten, op onze website vindt u bij documenten meer informatie.